MY PICTURE

MY PICTURE

Wednesday, April 14, 2010

Pagi yang terlajak...

salam perkenalan buat semua...

Semalam aku tido lewat semata2 nak menghias blog ni...almaklum la kali pertama buat blog sendiri...sblom ni bkn x pnah cuba buat,tp asyik x menjadi dan xde masa nak menatap benda2 alah ni....ada juga blog aku yang aku upah kawan buatkan..dah xde msa nak buat,upah la senang...nak dijadikan cite..aku ni kalo gna intenet msti guna simkad hp aku...bila dh slsai gna..aku pasang la balik kat hp..tp terlupa plak aku nak setkan balik jam hp 2...sblom 22p laptop 2,smpat lg aku menjeling jam kat laptop 2..hr dah pun menunjukkan angka 3pg...dah selesai kmas ape yg ptt...aku langsung tido...bila dah ada anak ni..tido pun kadang kala x lena..buat plak anak aku yg kecik ni...mlm2 mst dia merengek2.bkn sbb nak susu..tp mmg tabiat dia suka merengek waktu mlm.sbnonya dia merengek 2 sbb nak tido sblah aku...hehe..bila kita tak lena dan terlewat tido...jaganya pun telewat jgk la...dalam2 tido 2,aku terdengar anak aku yang sulong terbatuk2...aku pun celik la mata.........masyaallah...dah terang benderang dat luar nu..ape lg..dengan sepantas kilatnya aku bangkit dan terjun dr katil..tgk jam kat hp bru jam 2.30pg...gile ke ape hp aku ni,nape kat luar nu hr dah cerah giler...?lantas aku terjun aje anak2 tangga umah aku ni...ya allah..jam dah kol 7!tp anak aku blom lg mandi..dengan suara ala2 tarzan..aku panggil kakak trun bwah dan mandi dgn sepantas-pantasnya..kelam kabut la dia dibuatnya...anak aku yang sulung ni aku panggil dgn panggilan kakak..yg kedua angah(laki) dan bongsu nana..
Kakak ni biasanya klo mandi lama giler...tp pg ni x smpai 5minit..haha..kelakar juga tengok riak wajahnya yang terkezut 2...aku pun kelam kabut juga la menyiapkan dia dan beg seknya...jam 7.20pg baru aku hantar dia ke sek..kecian dia x smpat sarapan..tp aku bernasib baik juga la angah cuti hr ni,kalo x haru aku dibuatnya...ni la bahana tido lewat dan lupa setkan jam hp dgn btol.....terlajak bangun tepat pada masanya dan terlajak la aku solat subuh...kena la ganti...huhu...


Moralnya...jangan tido lewat2 lg dan tengok jam betol2....hihihi :))

No comments:

Post a Comment